Tuesday, December 05, 2006

scribe . . .

*updated by a little =P*
12/05/06 - Day 5 - Period 5 =)
*just a quick note before you go on . . . All fonts in RED are links =D

Class work:
At the beginning of class we looked over our homework . . the visual thingymajjiger on the yellow sheet . . . Here's a bubbleshare slideshow I made on how to do it :


This album is powered by
BubbleShare
- Add to my blog

I used the way that I did it for the slideshow, but there's other ways you can do it. After we went over it he assigned this for homework. I'm not telling you how to do it because that's . . . CHEATING =P



We had a starter (i think that's what it's called; can't remember =P)on converting equivalents:

  • 17/20 -> 20 - 17 = 3 -> 17:3 -> 17 / 20 = 0.85 -> 0.85 = 85%


  • 8.9% -> 8.9 x 100 = 89 -> 89 / 1000 -> 1000 / 89 = 0.89 -> 1000 - 89 = 911 -> 89:911

Mr. Harbeck then gave us a definition for percent . . .

Percent -> It is an equivalent that is written as a fraction out of 100.




After that he gave us a paper that looked like this.

You had to use the picture on the right side (homework that was due today that we looked over) to apply it to the squares . I can't describe it well so just look at my paper (the "this" above is a link =P). He told us an easier way for finding half and a quarter of the number; just divide by two, and if you wanna find quarters, divide it in half again. If you wanna find 75%, then find one quarter and subtract the answer from the number you're doing. Same thing for 95%, find 5% first then subtract. It goes on and on and on . . .


Homework:
For homework we had to do the same thing as we did with 300 (put them into the squares). I already got started on it as you can see =P. Then you have to find 1%, 5%, 10%, 30%, 65%, and 75% for 400 and 162 and put them onto the squares sheet. Oh! Don't forget to do the Data Investigations on the yellow paper . . .

Websites:
A really good website I find was this one. It has "basic" stuff on how percentages work and some questions and answers.

BTW:
By the way, I commented on this post =)

Next Scribe:
humdeedumdeedum . . . who to pick for the next scribe ? umm . . . I'll just pick . . .

(I picked you cuz are names rhymed =P)

11 comments:

Melvin841 said...

Nice Scribe Mojica

Katira_M said...

Man! Melvin got here first! kidding..XD Nice scribe!!! Its better than mine. Keep it up dude!

maryrose said...

im not even in this class, but yea AWESOME POST ANGELIC!! :)

mMm dela cruZZZ said...

i like your scribe post angelic!

tears_77 said...

great post Angelic. Keep it up and I like you pictures hehehehe.

Smiliies said...

OMG ANGELIC! YOUR POST IS SOOOOOOOO AWESOME! I LOVED WHAT YOU DID TO MONIQUE'S NAME! Well your post is really cool and I like your pictures too. But maybe you would like to add some websites for us to maybe go to to check out percentage?

angelic =) said...

i did add A site . . . All the fonts in red are links =)

(= OrANgeZ =) said...

hahaha love it angi! and i like wat u did with my name too its so hot lol =)

mary=) said...
This comment has been removed by the author.
mary=) said...

wow! unbelievable......i love the little video you made on how to understand the subject better! also i love how u did moniques name. monique kinda probably feels a little special now. hahahhaha

Mr. H said...

I like the detail and use of bubbleshare in your post. Thanks for taking the time to scribe.

Harbeck